Usein kysytyt kysymykset

Yleistä

Miten teihin voi ottaa yhteyttä?

Palvelemme teitä reaaliaikaisesti livechatin välityksellä (arkisin 9-20). Muina aikoina jätä viesti, niin olemme teihin yhteydessä mahdollisimman pian.

Miksi Free-Talent on olemassa?

Kaikkien meidän lähipiirissä on mielettömän paljon osaamista, jota voisi hyödyntää enemmänkin. Moni tekee päivätyönään yhtä asiaa, mutta osaisi tehdä miljoonaa muutakin. Toinen taas tarjoaa jo palveluitaan yrittäjänä, mutta monet potentiaaliset asiakkaat eivät vielä tiedä hänestä. Meidän ajatuksenamme on luoda mahdollisuuksia molemmille. Halusit sitten kokeilla jotain ihan uutta tai löytää lisää asiakkaita jo olemassa olevalle palvelullesi, Free-Talent on tukenasi!

Miten teidän palvelunne eroaa muista?

Talentista löytyvät tekijät ovat itsenäisiä yrittäjiä. Yrittäjänä he ovat itse vastuussa työnsä jäljestä. Pystyt helposti vertailemaan palvelumme yrittäjiä heidän saamiensa arvioiden perusteella. Yrittäjänä sinulla on mahdollisuus erottua eduksesi ja tavoittaa uusia asiakkaita Talentin kautta.

Miten ostoprosessi etenee?

Asiakas lähettää tiedustelun markkinapaikalla olevan myynti-ilmoituksen kautta. Myyjä saa uudesta tiedustelusta ilmoituksen profiiliin ja antamaansa sähköpostiosoitteeseen. Tiedustelun jälkeen avautuu palvelumme kautta keskusteluikkuna, missä myyjä ja asiakas voivat sopia tarkemmista yksityiskohdista.

Kun yksityiskohdista on sovittu, myyjä voi vaivattomasti lähettää asiakkaalle tarjouksen Free-Talentin kautta. Asiakas saa ilmoituksen saapuneesta tarjouksesta. Kun tarjous on hyväksytty ostajan ja myyjän välille on syntynyt sopimus, jonka jälkeen ostaja ja myyjä saavat toistensa sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot. Kun keikka on suoritettu, myyjä lähettää asiakkaalle laskun. Suorituksen jälkeen asiakas voi myös jättää myyjästä palautetta, joka tulee näkyviin markkinapaikasssa. Myyjällä on mahdollisuus kommentoida asiakkaan palautteeseen.

Profiili

Pitääkö minun rekisteröityä palveluun, jotta voin lähettää tiedusteluja?
Kyllä! Oman profiilisi myötä myös ostaja saa sinun yhteystietosi. Rekisteröityminen onnistuu nopeasti ja vaivattomasti, vaikka omaa Facebook-tiliä hyödyntäen.
Tarvitseeko minun lisätä profiilikuva?

Profiilikuva auttaa sinua tunnistautumaan, mutta se ei ole edellytys tai vaatimus Talentin käytölle.

Kuka näkee profiilini?
Profiilisi on avoin kaikille. Voit laittaa mielenkiintoisia myyjiä tai henkilöitä seurantaan ja näin saada ilmoituksia heidän uusista myynti-ilmoituksistaan.
Millainen on hyvä profiili?

Profiili näkymästä löytää helposti kaikki myyjän tekemät myynti-ilmoitukset. Siksi profiilissa on tärkeä kertoa itsestään tai yrityksestään, jotta asiakas oppii tuntemaan sinut ja palvelusi. Tärkeää on laittaa profiilikuvaksesi oma tai yrityksesi kuva. Huomioithan, että kuva näkyy myös myynti-ilmoituksen yhteydessä. Asiakkaat toivovatkin näkevänsä markkinapaikalla kuvan oikeista palvelua suorittavista ihmisistä.

Miten voin poistaa tilini?

Ota yhteys asiakaspalveluumme, niin poistamme tilisi.

Myynti-ilmoitus

Millainen on hyvä myynti-ilmoitus?

Hyvässä myynti-ilmoituksessa on seuraavat asiat: Selkeästi kerrottuna mitä teet ja mitä työsi sisältää, työkokemuksesi, selkeä hinnoittelu, profiilikuva asetettuna ja edustava myyntikuva työstä mitä teet.

Voinko luonnostella myynti-ilmoituksen julkaisematta sitä?
Kyllä pystyt. Myynti-ilmoituksesi ei mene julkiseksi, ennen kuin olet avannut sen julkiseksi.
Millainen on hyvä kuva myynti-ilmoituksessa?
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten kuva kannattaa valita huolella myynti-ilmoitukseen. Valinnassa kannattaa miettiä sitä miltä tekemäsi työ näyttää. Katso lisää tästä blogikirjoituksesta: ”Mistä löydän hyviä kuvia ilmaiseksi?”
Työni on kausiluonteista, voinko sulkea myynti-ilmoituksen poistamatta sitä?

Voit sulkea myynti-ilmoituksen asetuksista ”Sulje ilmoitus” -painikkeella. Kun myyntisesonkisi jälleen alkaa, voit laittaa myynti-ilmoituksen julkiseksi uudelleen ”Avaa ilmoitus” -painikkeella.

Myyminen

Miksi tehdä myynti-ilmoitus markkinapaikalle?

Myydäksesi palveluita, sinun tulisi olla näkyvillä mahdollisimman monessa paikassa. Free-Talentissa saat ilmaista näkyvyyttä ja pystyt tavoittamaan uusia asiakkaita. Lisäksi asiakkaat voivat työn jälkeen jättää sinusta arvion, joten kun teet työsi hyvin, seuraavien asiakkaiden on myös helppo luottaa sinuun.

Miten tehdä myynti-ilmoitus?

Myynti-ilmoituksen tekeminen on nopeaa ja helppoa. Luo ensin profiili palveluun, lisää yhteys- ja laskutustietosi ja olet valmis tekemään ensimmäisen myynti-ilmoituksesi!

Haluaisin myydä jotain palveluita, mutta en oikein tiedä mitä myydä?

Ei hätää. Me Free-Talentissa uskomme, että kaikilla on jotain annettavaa ja haluamme auttaa myös sinua löytämään sen, millä voisit ansaita rahaa. Tärkeintä on se, että lähtee liikkeelle ja kokeilee rohkeasti.

Jos sinua kiinnostaa myydä erilaisia palveluita suosittelemme, että teet useamman myynti-ilmoituksen ja katsot mikä niistä alkaa tuomaan asiakkaita. 

Voit saada myös joitain tuoreita ideoita tästä blogikirjoituksestamme: ”Työllistä itsesi: 10 helppoa yritysideaa!”

Pitääkö olla oma Y-tunnus tai toiminimi, että voin tehdä myynti-ilmoituksen?

Et tarvitse omaa Y-tunnusta, myydäksesi palveluita Free-Talentissa. Voit käyttää asiakkaan laskuttamiseen kevytyrittäjyyspalvelua.

Lue lisää aiheesta: ”Miten työllistän itseni sivutoimisena yrittäjänä?”

Laskutus

Miten hoidan maksamisen myyjälle?
Työsuorituksen jälkeen myyjä lähettää teille laskun. Myyjä voi käyttää laskuttamiseen omaa yritystään tai laskutuspalvelua. Myynti-ilmoituksessa näet mitä laskutustapaa myyjä käyttää.
Kotitalousvähennys, mikä se on?

Kotitalousvähennyksen voi saada joistain kotona tai vapaa-ajan asunnolla tehdyistä töistä. Yksinkertaistetusti tämä tarkoittaa, että saat omassa henkilökohtaisessa verotuksessasi takaisin 50% ostamastasi työn arvosta. Kotitalousvähennys on maksimissaan 2400 euroa vuodessa ja omavastuu on 100 euroa.  Katso lisää kotitalousvähennyksestä tai miten siitä ilmoitetaan suoraan verottajan omilta sivuilta: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/kotitalousvahennys/

Mitä Free-Talentin käyttö maksaa?

Palvelussamme ei ole tällä hetkellä minkäänlaisia kuukausi- tai liittymismaksuja. Käytä siis huoletta! Tiedotamme ja pyydämme lupaasi, jos ansaintamalliimme tulee tulevaisuudessa muutoksia, emme halua veloittaa käyttäjiämme ilman heidän kirjallista suostumustaan.